Träna rätt

Det finns många olika konster att träna och många talar om att man ska träna rätt, men de allra flesta träningsformer är rätt. Det är nämligen väldigt svårt att träna fel. Träna fel kan man först börja göra när man använder yttre vikter som i styrkelyftning. I styrkelyftning gäller det att ha bra koll på hur övningar ska genomföras för att inte råka träna fel. När man å andra sidan tränar med kroppen som belastning är det svårt att träna fel. Se bara till att inte springa runt i dåliga skor när du är ute och löper, så är risken väldigt liten för att någonting ska gå fel. Du kommer med största sannolikhet endast att träna din kropp.

För att du ska kunna få ut maximalt utav din träning gäller det att du äter rätt i förhållande till din träning. Innan träning gäller det att ladda batterierna och fylla på med massa energi. Det gör du bäst i form av stärkelse som kolhydrat vilket finns att tillgå i potatis, ris, eller pasta. Det är långsamma kolhydrater som gör att du kommer att kunna förbruka den energin under en längre tid. På så sätt kommer du att kunna ta ut dig riktigt rejält och träna dina muskler. Efter ett riktigt arbetspass gäller det att du bygger upp musklerna som efter arbetspasset brutits ned. Det gör du genom att äta proteinrik kost. Proteinrik kost ser till så att du får i dig de aminosyror som krävs för att du ska kunna bygga upp musklerna igen. Slutligen krävs också sömn och vila för att låta kroppen bygga upp sig själv igen.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *